FANDOM

Nintendo
NINTENDO LOGO.jpg
Siedziba:Kioto, Japonia
Data utworzenia:23 września 1889
Najważniejsze produkty:seria GameBoy, NES, SNES, Nintendo DS, Nintendo GameCube, Wii, Nintendo 3DS, Wii U
Ważni pracownicy:Satoru Iwata - prezes, dyrektor generalny
Reggie Fils-Aime: prezes, dyrektor operacyjny
Hiroshi Yamauchi: pierwszy prezes
Shigeru Miyamoto: główny projektant gier
Gunpei Yokoi: twórca GameBoya
Minoru Arakawa
Howard Lincoln: dawny prezes NOA
Satoru Shibata: prezes NOE

Nintendo Company, Limited (jap.: 任天堂 – Nintendō; Ninten – w rękach niebios.

HistoriaEdytuj

Firma została założona w roku 1889 23 września. przez Fusajiro Yamauchi. Na początku firma zajmowała się produkowaniem kart hanafuda pod nazwą firmową Nintendo Koppai. Biuro Nintendo znajdowało się (jak do dzisiaj) w Kioto w Japonii. Karty Hanafuda firmy Nintendo, zdobyły wielką sławę. Yamauchi zdecydował się podjąć pracę "pełną parą".

Złota era kart do gryEdytuj

W 1956 r. Hiroshi Yamauchi wyleciał do USA, na United States Playing Card Company, gdzie zdobył licensję na mieszczanie na swoich kartach postacie Disney'a. W roku 1963 firma zmieniła nazwę z Nintendo Playing Card Company Limited na Nintendo Company, Limited.

Inne zajmowania firmy NintendoEdytuj

W okresie znakomitej gotówki, firma od roku 1963 do 1968, otworzyło firmę taksówkarską, sieć love hoteli, firmę produkując żywność i firmę z zabawkami. Po czasiewszystkie te branże upadły, oprócz zabawek. Potem i branża kart upadła. Firma chciała uzyskać miejsce w rankingu na japońskim rynku zabwek. W latch 70 Yamauchi zatrudnił Gunpei Yokoi oraz Shigeru Miyamoto, którzy doradzili mu lepszy sposób na przyszłość firmy.

Era elektronikiEdytuj

Yamauchi, w roku 1975, wykupił prawa do dystrybucji konsoli Magnavox Odyssey w Japonii. W końcu firma Nintendo wydała pierwszą grę arcade w roku 1978 o nazwie Computer Othello. W 1895 Nintendo zabłysnęło wprowadzeniem na rynek konsoli Nintendo Entertainment System (NES) oraz Gameboya 4 lata później.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki