FANDOM

Wii
Wii logo.png
Wii console.png
Typ:Stacjonarna
Producent:Nintendo
Generacja:Siódma generacja
Premiera:A.Płn. i Płd. 19 listopada 2006
JPN 2 grudnia 2006
AUS ITA 7 grudnia 2006
EUR 8 grudnia 2006
Kontrolery:Wii Remote, Nunchuck, Wii Balance Board, Kontroler Nintendo GameCube
Nośnik danych:12-centymetrowe dyski optyczne Wii 8 centymetrowe dyski optyczne Nintendo GameCube
Poprzednik:GameCube
Następca:Nintendo Wii U
Wii.jpg

Nintendo Wii

Konsola Wii należy do siódmej generacji konsol. Stworzona przez Nintendo jako następca GameCube (oraz jako piąta generacja konsol tworzonych przez tę firmę).

Konsola została wydana 19 listopada 2006 w Ameryce Północnej oraz niedługo po tym w innych krajach stając się wiodącą konsolą w U.S.A., Europie oraz Japonii. Sprzedano ją w ponad 100 milionach egzemplarzy. W późniejszym czasie wydano jej odświeżoną edycję - Wii Mini.

Jedną z charakterystycznych cech konsoli Wii są jej kontrolery. Wraz z zawartością paczki otrzymymujemy Wii Remote oraz Nunchuk. Kontroler Wii Remote przeznaczony jest do trzymania w jednej dłoni oraz cechuje się możliwością wykrywania ruchu w trzech wymiarach. Natomiast ruchy wykonywane za pomocą Nunchuk-a mogą być rejestrowane za pomocą Wii Remote.

Nintendo użyło tutaj strategii zwanej przez nich "blue ocean". Polega ona na kierowaniu swojego produktu nie tylko do ogólnej populacji graczy, ale także do osób, które nigdy nie grały w gry lub te, które grały bardzo rzadko. Z tego względu Wii zostało zaprojektowane z dbałością o niezwykłą prostotę użytkowania.

Na standardowym wyposażeniu konsoli znajduje się również podstawka umożliwiająca postawienie konsoli w pozycji pionowej. Na przodzie konsoli znajduje się slot otoczony niebieskim, neonowym światłem służący jako wejście na płyty z grami. Co typowe dla firmy Nintendo, slot akceptuje również dyski swojego poprzednika - w tym wypadku GameCube. Oprócz konsoli, kontrolerów, zasilacza i podstawki - w pudełku ze standardową zawartością można znaleźć również sensor bar, który emituje sygnał IR odbierany przez Wii Remote.

Konsola Wii jest pierwszą konsolą firmy Nintendo, której system ma możliwość automatycznej aktualizacji. Wii jest też pierwszą konsolą od czasów SNES, która była sprzedawana w pakiecie razem z grą (Wii Sports). Nie dotyczyło to Japończyków, którzy musieli tę grę nabyć osobno.

NazwaEdytuj

Nintendo ujawniło ostateczną nazwę konsoli zaraz przed targami E3 w 2006 roku. Przed tym wydarzeniem konsola była znana jako Nintendo Revolution. Początkowo Nintendo twierdziło, że nazwa konsoli to Wii, a nie Nintendo Wii.

GryEdytuj

Nintendo wystartowało z trzema tytułami:

  • Wii Sports
  • Exite Truck
  • The Legend of Zelda: Twilight Princess

Lista top 10 najlepiej sprzedających się gier na WiiEdytuj

  1. Wii Sports- 82.54m
  2. Mario Kart Wii- 35.53m
  3. Wii Sports Resort-32.58m
  4. New Super Mario Bros. Wii -28.65m
  5. Wii Play -28.02m
  6. Wii Fit -22.67m
  7. Wii Fit Plus-21.03m
  8. Super Mario Galaxy -12.22m
  9. Super Smash Bros. Brawl- 12.14m
  10. Just Dance 3

TriviaEdytuj

  • Nawet po wydaniu Wii U, sporo gier było nadal tworzonych na Wii. Jednym z przykładów jest Angry Birds Trilogy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki